Päisebänner

Mida teha, kui Sinu lend hilineb või tühistati?

Mõistame, et meie reisija soovib, et tema reis kulgeks plaanipäraselt ning reisi sihtkohta saabumine toimuks õigeaegselt. Lennuettevõttena soovime Teile siinkohal kinnitada, et see on ka meie kõige suurem soov. Soovime, et Nordicaga lendavate reisijate rahulolu oleks kõrge ning meie teenuse kvaliteet vastaks ootustele. Nordica prioriteediks on tagada oma reisijate turvalisus igal lennuetapil ja kinnitame, et ohutuse pealt me kokku ei hoia. Paraku võib vahel olla selle hinnaks lennu hilinemine või sootuks lennu ära jäämine. 

Lend hilineb või on tühistatud

1. Soovitame Teil probleemide korral esmalt pöörduda lennujaamas maapealse teeninduse poole, kelle kontaktid on leitavad SIIN:

Maapealse teeninduse koostööpartner on kohustatud:

  • pakkuma  toidukuponge, kui lend loetakse hilinenuks;
  • lennu ära jäämisel leidma alternatiivsed lennud;
  • vajadusel pakkuma transporti ja majutust koos toitlustusega kui alternatiivsed ühendused sel päeval puuduvad;
  • andma Teile informatsiooni Teie õiguste kohta;
  • pakkuma Teile võimalust teha kaks telefonikõnet lennuettevõtte kulul

2. Soovitame Teil võtta ühendust reisibürooga, kellelt oma pileti ostsite. Ka nemad saavad Teid aidata uute lendude leidmisel. Kui lennujaamas on palju inimesi reisilahendusi ootamas, siis kõne reisibüroosse võib tuua kiirema lahenduse kui lennujaama klienditeeninduse järjekorras seismine.

3. Soovitame Teil helistada Nordica klienditeenindusse, numbril: +372 66 42200, mis on avatud 24/7. Öisel ajal on kõned suunatud  LOT Polish Airlinesi kõnekeskussesse.  Lennuliikluse häirete korral võivad liinid olla ülekoormatud. Palume Teilt kannatust.

Informatsiooni liikumine

Operatiivse infovahetuse lennuettevõtte ja reisija vahel tagab kontaktandmete olemasolu. Ostes oma lennupileti Nordica või LOT Polish Airlines kodulehelt, võite olla kindel, et saame Teiega operatiivselt ühendust pidada. Kui aga ostate pileti reisibüroo kaudu või mõne muu veebilehe vahendusel, siis veenduge, et ka Teie telefoninumber oleks lennuettevõttel teada. Juhul kui graafikus tekib muudatusi, siis on meil võimalik Teid koheselt sellest informeerida. Kui reisija kontaktandmed puuduvad, siis paraku ei ole meil võimalik Teile informatsiooni saata.

Peamisteks infoallikateks reisitõrke korral on siiski lennujaamad ja lennuettevõtete klienditeenindused. 

Mis toimub peale tõrke esinemist Nordicas?

Niipea, kui meie operatsioonide keskusesse jõuab teade tõrkest (halvad ilmastikuolud, streigid, lennujaamade piirangud, tehniline rike jne) alustavad planeerijad lendude ümberkorraldamist. Lisaks tuleb sellisel juhul kontrollida ka meeskondade töögraafikuid, mis paraku võib üksjagu aega võtta. Lennumeeskonna tööaeg on limiteeritud ja tööaja arvestuses kehtivad ranged reeglid. Just seetõttu on esimesel tunnil ka lennuettevõttel keeruline täpset infot jagada, kuna käib plaani koostamine. Lendude tühistamine on  lennuettevõttele kõige raskem ja ka kulukam otsus, kuid see käib paraku lennundusega kaasas.

Samaaegselt lendude ümberplaneerimisega alustavad lennujaamade maapealsed teenindused ja meie klienditeenindajad reisijate piletite ümberbroneerimisega. Iga reisiseltskonnaga tegeletakse individuaalselt ning üritatakse leida parimad lahendused. Kuna tegemist on väga ajamahuka tegevusega, siis paraku võivad selle tulemusena tekkida pikad ootejärjekorrad. Võite olla kindel, et lennuettevõtte poolt annavad kõik oma parima, et võimalikult kiiresti reisijatele lahendusi pakkuda. 

Lennu tühistamise ja hilinemise korral kehtivad reisija õigused

Lennu tühistamise korral on reisijatel õigus hüvitisele ja abile vastavalt Euroopa Liidu regulatsioonile EC261/2004. Täpsema informatsiooni saate lennujaamas meie koostööpartneri poolt pakutavatest infolehtedest ning meie kodulehelt.

Miks lennud hilinevad või ära jäävad?

Reisijatena soovime ostetud pileti eest saada lubatud teenust ning see on iga kliendi õigustatud ootus. Piletiost on leping lennuettevõtjaga ja lepingud on täitmiseks mõlemale osapoolele. Lennunduses aga puudub selline suhtumine, et lendama peab iga hinna eest. Nende kahe nägemuse vahel peab aga tegema valiku turvalisusest lähtuvalt. Vastasel korral poleks lennureis nii ohutu kui ta on täna. Oleks ekslik arvata, et tõrked lennugraafikus on inimeste saamatuse või lohakuse tagajärg. Eksisteerib mitmeid väliseid faktoreid, mille avaldumise korral pole lennuettevõttel enam võimalik protsesse juhtida ega algset plaani järgida. Lendude punktuaalsus sõltub muuhulgas ilmastikuoludest, lennuliikluse tihedusest, lennujaamade piirangutest, maapealsest teenindusest, reisijate liikumistest, tehnilistest riketest, streikidest ning õhuruumide piirangutest.

Nordica poolt lubame, et kui Teie lend ei laabu nii nagu planeeritud, siis täidame omalt poolt lepingut ja teeme kõik endast oleneva, et Te siiski turvaliselt lubatud sihtkohta jõuaksite.