Nordic Aviation Groupi (NAG) ehk Nordica aktsionäride üldkoosolek kinnitas täna ennelõunal ettevõtte möödunud majandusaasta aruande. Kui esialgu prognoositi koroonakriisis praktiliselt seiskunud äritegevuse tulemuseks enam kui 20 miljonilist kahjumit, siis tegelikkuses lõpetas ettevõte 2020. aasta 10,5 miljoni eurose kahjumiga.

NAGi möödunud aasta müügitulu oli 61 miljonit eurot, mis oli ligi 42% vähem kui 2019. aasta 104 miljoni eurone müügitulu. Rahvusvahelise Õhutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) hinnangul langes 2020. aastal Euroopas kommertslennunduses käive liinikilomeetri kohta isegi ligikaudu 70%.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul võib prognoositust väiksema kahjumiga rahul olla.  “Me kõik teame, mida koroonakriis majandusega, aga eriti lennunduse ja turismisektoriga tegi. Siin ongi käinud võistlus selle peale, kellel läheb vähem halvasti,” ütles Aas.

NAGi kontsernil on Aasa sõnul vaja täita kahte eesmärki. “Tütarettevõttena on Regional Jeti eesmärk teenida kontsernile tulu ning sellega saadakse hakkama. Nordica ülesanne on tagada lennuühendused, kas siis neid ise lennates või oma olemasoluga konkurente selleks motiveerides. Viiruse taandudes saame näha, kuidas see taas toimima hakkab,” lisas ta.

NAGi juhatuse esimehe Erki Urva sõnul on turuolukord võrreldes koroona-eelse ajaga kindlasti muutunud. “Täna ei ole veel lõplikku selgust ja vabadust lendude suuremahuliseks alustamiseks, kuid selge on see, et elu ei jätku ilmselt täpselt selle koha pealt ja samal viisil kus ta 2020. aasta märtsis pooleli jäi. Meie asi on olukorda monitoorida ja vastavalt turuolukorrale reageerida,” rääkis Urva.

Möödunud aasta suvel kiitis Euroopa Komisjon heaks NAGile riigiabi andmise ning novembris tegi Eesti riik 22 miljoni eurose sissemakse Nordic Aviation Group AS aktsiakapitali. Urva sõnul ei saa välistada, et koroonakriisi jätkudes tuleb riigiabi ka selles ulatuses kasutusele võtta. “Viirus ei ole ju veel võidetud ning lisakoormus majandusele jätkub seni kuni vaieldakse kes, kas ja kus peab või ei pea ja saab või ei saa ennast vaktsineerida. Selge see, et need erimeelsused ainult kasvatavad ühiskonna ja kitsamalt ettevõtete kulusid ning mitte ainult turismisektoris,” lisas ta.

Tulevikku suunatud projektidest alustas NAG möödunud aastal oma nn kommertsplatvormi juurutamisega, mis võimaldab tegeleda iseseisvalt piletimüügiga. Selle jaoks taotleti  lennuettevõtja sertifikaati (AOC, air operator certificate), lennutegevusluba (OL, operating licence), kui ka IATA Airline Designator Code. Nordica IATA lennuettevõtja tähis on ND. Nordica alustas lendude müüki oma kommertsplatvormil mõned nädalad tagasi.

Nordica regulaarlendudel lendas 2020. aastal 22 000 reisijat (351 000 2019. aastal) 1400 (7600 2019. aastal) lennul. Kogu aasta statistikas oli 15 minuti sees väljunud lendude täpsus 91% (83% 2019. aastal) ning regulaarsus (toimunud lendude osakaal) 97% (97% 2019. aastal).

 

 

Lisainfo ja kommentaarid:

Erki Urva

NAGi juhatuse esimees

erki.urva@nordica.ee