Seoses liinilendude drastilise vähenemisega Euroopas on paljud eestimaalased jäänud või jäämas lõksu erinevatesse välisriikidesse. Eesti lennufirma Nordica ja lennuoperaator Xfly on valmis pakkuma erilende Tallinnasse erinevatest Euroopa linnadest.

Täna saabub Eesti pealinna esimene erilend Malagast ja teine Stockholmist.

Xfly kommunikatsioonijuht Toomas Uibo ütles, et Nordica kodulehele on alates tänasest üles seatud informatsioon erilendude kohta. “Oleme lennufirmana tavapäratus olukorras – meil on lennukid ja meeskonnad ja oleme valmis ööpäevaringselt reageerima, kuid peame eelnevalt kaardisatama hädas olevate reisijate asukohad. Me teame, et nad on üle Euroopa laiali ja nüüd on vaja tekitada side nende lõksu jäänud inimeste ja meie vahel,” lisas Uibo.

Täna varahommikul startis Tallinnast erilend Malagasse, mis on juba teel tagasi Eestisse. Tegemist on sealsete eestlaste poolt organiseeritud lennuga, kes kodanikualgatusena oma reisivajadusele koos Eesti lennufirmaga kiire lahenduse said. ”Meie koostöö Malaga eesti kogukonnaga oli väga operatiivne. Alates esimesest kõnest kuni lennuki startimiseni Lõuna-Hispaaniast kulus natuke üle 48 tunni. Lennufirmana oleme valmis reageerima ka kiiremini, kuid inimestel läks üks ööpäev aega, et end Eestisse lendamiseks ette valmistada. Tahan kiita sealse kogukonna organiseerimisvõimet,” rääkis Uibo.

Täna õhtul teeb Nordica erilennu Stockholmist Tallinna. Lennuk väljub kell 22:00 kohaliku aja järgi ja pileteid on võimalik osta läbi lennufirma kodulehe nordica.ee/lendamekoju. Kodulehel on olemas ka erilendude päringu vorm, mille kaudu on võimalik edastada infot oma asukoha kohta ning teatada ka oma lennusoov. Laekunud info alusel pakub Nordica ja Xfly välja võimaluse erilennuks sobilikumast Euroopa lennujaamast, kui suudetakse 80-90 inimest kojulennuks kokku koguda. Valmis tuleb olla erinevateks lennupiiranguteks, mida mitmed riigid praegu kehtestavad.

Kõigile, kes Nordicaga kodulehe kaudu ühendust võtavad üritame 48 tunni jookusul anda tagasisidet võimaliku erilennu toimumise kohta. Palume ette mõistvat suhtumist, kui kõik küsimused ei saa kiireid vastuseid. Meie kommunikatsioonikanalid on ülekoormatud, aga anname endast parima, et võimalikult palju kaasmaalasi selles olukorras aidata.