Miks Nordica müüb meile LOTi pileteid ja miks see hea on?

Tekst: Toomas Uibo, Nordica Pildid: Nordica Avaldatud: 27.okt 2017

See siin on järjekordne peatükk Toomas Uibo lennukoolst. Õppeaine eeskujuliku omandamise eest saab iga lugeja minult isiklikult kohe kümme ainepunkti. Seekord on meil käsil tõsine ja ajakohane teema, miks müüakse Nordica lennule LOTi pileteid?

Uue, Eesti rahvusliku lennufirma loomise hetkel oli selge, et Nordica üksinda hakkamasaamise tõenäosus on väike ja vaja on leida endale suurem ja tugevam strateegiline partner. Esialgu oli selleks Adria Airways, tänu kellele suudeti lendudega peale Estonian Air lõppu jätkata.

Vähesed meist abielluvad oma esimese armastusega ja nii leidsid ka selles suhtes mõlemad partnerid, et paremad võimalused edu saavutada, on viisakalt lahku minna. 2016 aasta novembrist alustas Nordica koostööd LOTiga.

Nordica 980x500

USALDUS, MIS TULEB VÄLJA TEENIDA

Räägime alustuseks lahti, mida nimetatakse lennunduses kommertsplatvormiks. Lihtsalt öeldes on see piletimüügisüsteem, kuid oma sisult oluliselt laiem ja sügavam teema.

Reisijale on nähtavamaks osaks tõesti Internetis leiduv pileti broneerimise süsteem, kuid selle nähtamatum osa seisneb suures hulgas koostöölepingutes ja ärisuhetses teiste lennuettevõtetega.

Kujutame korraks ette, et uus Eesti lennufirma oleks üritanud alustada täitsa omapäi. Uue tegijana poleks Nordical olnud ette näidata kõige olulisemat – tegevusajalugu.

Aga just ettevõtte ajalugu on see kõige väärtuslikum valuuta lennunduses. Koostöö baaseerub usaldusel, ja see tekib teatavasti aja jooksul.

Hinnanguliselt oleks oma süsteemide ülesehitus võtnud terve aasta, neelanud mitu miljonit eurot ja nõudnud lisaks 5-10 aasta jagu usalduskrediiti, et platvormist kasu oleks tekkinud.

Üksinda toimetades oleks Nordica saanud müüa pileteid ainult oma sihtkohtadesse aga mitte sealt edasi. Jätkulendude võimaldamiseks oleks pidanud Nordica sõlmima kümneid ja kümneid koostöölepinguid teiste lennufirmadega.

Tegevusajaloo puudumise tõttu poleks aga keegi vastloodud lennufirmat tõsiselt võtnud ja koostöölepingule alla kirjutanud.

Muuseas, Estonian Air pingutas omal ajal aastaid, et Lufthansaga koostööd teha, kuid Euroopa lennuhiid ei pidanud seda kahjuks võimalikuks. Üheks puuduvaks komponendiks oli kindlasti ka usaldusmoment ja paratamatu väikevenna ehk väikelennufirma saatus.

Seevastu Nordica lennutab juba eelmisest aastast Tallinn-München liinil ka Lufthansa kliente. Nüüd võiks küsida, kuidas siis LOT Nordicat kohe usaldama hakkas?

Ennekõike peaksime siin osundama meie oma Eesti lennundusspetsialistide väga kõrgetasemelisele oskusteabele, korrektsusele ja saksa täpsusele. Pisut aitab kaasa ka (piltlikult) õnnelik tähtede seis. LOT otsis Nordica-sarnast partnerit juba mõnda aega.

HEA ALGUS, MILLESARNAST ANNAB ETTE KUJUTADA

Enne koostöö algust teostas partner (LOT) ulatusliku auditi, et (piltlikult) aru saada kas pruut on ikka vääriline: hinnati asjatundlikkust ja turvalisust.

Nähes meie inimeste head tööd, oli LOT valmis võtma Nordica oma tiiva alla. Selle kõige eelduseks oli muidugi ka ühised ärihuvid. Täna on Eesti rahvuslikul lennufirmal ligipääs Poola rahvusliku lennufirma LOT kommertsplatvormile ning nende 88 aastat arendatud ärivõrgustikule.

Vaatamata ühisele kommertsplatvormile on LOT ja Nordica jätkuvalt täiesti eraldiseisvad ettevõtted. Kumbki arendab teisest sõltumatult oma liinivõrku ja teeb oma igapäevaseid majandusotsuseid oma huvidest lähtuvalt.

Nordica2 980x500

OSTES NORDICA LENNULE PILETI, PANUSTAD EESTI MAJANDUSSE

Iga lennufirma ümber hakkab koheselt äri keema. Alates kütusemüüjatest kuni hotelli retseptsionistini, kes saavad lennuettevõtte olemasolust suurt kasu.

Seega on lennufirma üks tugev majanduse käimatõmbaja, kuid tema enda kasumimarginaal on satelliitäridest konkurentsitult väikseim.

Võib-olla on tore teada, et kui piletil on kirjas LOT, ja lend toimub Nordicaga, siis võid kindel olla, et 90% sinu piletihinnast jääb Eesti majandusse ning pöördub kaudselt ringiga sinuni tagasi.

Võõrfirmaga lennates on asi vastupidine: 90% Sinu piletirahast liigub riigist välja. Nii, et kui sul on valida, siis lenda ikka omadega.

Artikkel ilmus Accelerista portaali LENNUK rubriigis 4. aprill 2017. a.