Kes saab lennusaatjaks?

Tekst: Toomas Uibo, Nordica kommunikatsioonijuht Pildid: Nordica Avaldatud: 19/07/2019

LENNUNDUST on peetud alati väga glamuurseks: pilootide ja lennusaatjate päevitunud näod, nõtkel sammul läbi terminali oma tööpostile liikuvad meeskonnad, aukartust äratavad oskused viia reisijaid läbi õhu ohutult ja kiiresti sihtkohta. Glamuuri jagub kindlasti ka tänapäeval, kuid ennekõike on neil, pilootidel ja lennusaatjatel, äärmiselt vastutusrikkad ametid.

Jobs and careers Nordica 980x382

Reisijana näeme lennusaatjat peamiselt kui klienditeenindajat ja ettevõtte esindajat, kellega meil tekib kõige vahetum kontakt. Kindlasti on meeldiv ning sõbralik suhtumine kundedesse äärmiselt oluline osa lennusaatja tööst, kuid ilusa naeratuse ja korrektse välimuse taga on ka väga palju teadmisi ja oskusi eriolukordades tegutsemiseks ning lennuohutuse tagamiseks. Just lennuohutuse tagamine on lennusaatja keskseim ülesanne ning väljaõpe suuresti sellele keskendubki. Seetõttu on mõistlik täita lennusaatjate korraldusi selgitusi küsimata.

"Lennusaatja peamine väljaõpe keskendub ohutuse tagamisele."

Iga töökohaga käivad kaasas ka nõudmised kandidaatidele. Kõige rohkem tekitavad elevust ujumisoksuse nõue, piirang kandidaadi pikkusele ja nähtavatel kohtadel olevate tätoveeringute keeld. Ujumisoskust on vaja loomulikult eriolukordades inimelude päästmiseks. Lennundusajalugu teab mitmeid juhtumeid, kus hädamaandumiseks on piloodid valinud veekogu, kuna metsa või ebatasasele pinnale laskudes on oht lennuki purunemiseks äärmiselt suur. Olenevalt lennuki tüübist kehtestavad lennufirmad tihti piiranguid ka kandidaadi kehapikkusele, et inimesel oleks mugav lennukis tööd teha. Nordicas kehtestatud pikkuse 180 cm paneb paika meil kasutatava regionaallendudeks sobiliku lennukitüübi põranda ja lae vaheline mõõt.

Jobs and careers Cabin crew Nordica 980x380

Tihti küsitakse, miks tätoveeringud ikka veel lubatud ei ole- need on ju populaarsed ning üsna tavapärane nähtus. Nõus, ent samal ajal võib see olla ka sõnumikandja. Ettevõtte seisukohast vaadatuna peaks sel juhul looma erikomisjoni, kes hakkab hindama nende sõnumite kokkusobivust firma väärtustega. Samal põhjusel kannab lennumeeskonna liige alati ka vormiriietust. Kas kujutaksite ette, et lennuki kapten tuleb lennule oma lemmik T-särgis, kuhu on kirjutatud suurte tähtedega YOLO (eesti keeles Sa Elad Ainult Ühe Korra)? Ilmselt annaks see sõnum elava fantaasiaga klientidele suure vabaduse väga erinevateks tõlgendusteks. Sama oht on ka tätoveeringutega.

Kui hakkasid lennusaatja äärmiselt põneva töö vastu huvi tundma, siis saada oma CV aadressile  cv@nordica.ee. Ahjaa, lennuettevõtte töötajana kehtivad Sulle ja Su perekonnale suured soodustused lennureisideks üle maailma.

Artikkel ilmus Nordica pardaajakirja Time Flies numbris suvi-sügis 2018